آلبوم دونوازی «زهره» اثر مهرزاد اعظمی کیا و همایون جهانشاهی منتشر شد

« بازگشت به لیست | شنبه 8 مرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میثم سعیدی: آلبوم بی کلام «زهره» با دونوازی کمانچه و تنبک مهرزاد اعظمی کیا و همایون جهانشاهی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری آیین پارسی منتشر شد.

«بیات ترک»، «شکسته»، «سه گاه»، «تنبک» و «ماهور» نام قطعات این آلبوم هستند که در استودیو آوای ققنوس سپاهان ضبط شده اند.

همچنین آرزو صادقی و فرح کریمی به ترتیب به عنوان طراح گرافیک و عکاس با این دو هنرمند همکاری داشته اند.

«مهرزاد اعظمی کیا» نوازنده کمانچه و آهنگساز، متولد اصفهان است. در کارنامه هنری ایشان کنسرت با گروه های مختلف از جمله «مقام» (سرپرستی مهران اعظمی کیا)، «ژولیاگ» (سرپرستی امین حیدری)، «همنوازان حصار» (علی قمصری)، «افشارستان» (میلاد درخشانی)، همراهی با گروه «مجید درخشانی» در فستیوال بین المللی موسیقی مسکو، گروه «رامشگران» با استاد اردشیر کامکار (به سرپرستی سعید قربانی)، «همنوازان حصار» به سرپرستی علی قمصری در فستیوال بین المللی موسیقی مسکو و . . . و نوازندگی در آلبوم های «خوشا سرو» به خوانندگی حسام الدین سراج و آهنگسازی امین حیدری و «نزدیک تر از دور» با همکاری شروین مهاجر به ثبت رسیده است.  
«همایون جهانشاهی» نوازنده تنبک و تحصیلکرده رشته مهندسی اپتیک و لیزر و جامعه شناسی، متولد سال 1372 است که از سال 1380 نزد استادان جعفر قاضی عسگر و نوید افقه فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.

کسب مقام سوم در ششمین جشنواره جوان 1386، کسب مقام اول تنبک نوازی کشور در نهمین جشنواره جوان 1394، اجرای کنسرت های متعدد با گروه های «سروا»، «جان»، «فراق»، «کهن کمان» و ارکستر ملی اصفهان، اجرای کنسرت «باز عشق و یورش» همراه با سیامک آقایی، کنسرت و تکنوازی در کنسرواتور چایکوفسکی مسکو و فیلارمونی شهرهای سنپترزبورگ و تور از سال 2015 تا 2018، نوازندگی در آلبوم های مختلفی مانند «برف خوانی» به آهنگسازی علی قمصری، «از من جدا مشو» به آهنگسازی پژمان اختیاری، «بانو» به آهنگسازی مهرزاد اعظمی کیا و «کهن کمان» به آهنگسازی شروین مهاجر از جمله فعالیت های هنری ایشان بوده است.

گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری آثار این دو هنرمند می توانند به آی.دی های   homayounjahanshahi و mehrzadazamikia در اینستاگرام مراجعه کنند.

 

* لطفا به منظور حمایت از اهالی موسیقی، این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005