«مارتین ووچیچ» خواننده و موسیقیدان مشهور مقدونی چهل ساله شد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 16 مرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ حلما رحمتی: «مارتین ووچیچ» (Martin Vučić) خواننده صاحب نام و نوازنده درام اهل مقدونیه، هفتم آگوست وارد سن چهل سالگی شد.

او در سال 982 در اسکوپیه پایتخت کشور مقدونیه شمالی به دنیا آمد و دوره ابتدایی را در همان جا به پایان برد.

مارتین علاقه خود را به موسیقی در سنین پایین ابراز داشت و از 3 سالگی شروع به نواختن طبل و در 7 سالگی در جشنواره های موسیقی متعدد برای کودکان شرکت کرد.

 وی نماینده مقدونیه در مسابقه آواز یوروویژن 2005 در کی یف (پایتخت اوکراین) بود و با ترانه «روز من را بساز» (Make My Day) در رده هفدهم قرار گرفت.

با آهنگ بلغاری «برای من خیلی زود است که درگیر شوم» (Rano mi e da se vrzam) در Ohrid Fest در مقام دوم را به دست آورد. این آهنگ به عنوان محبوب ترین آهنگ سال 2002 در جمهوری مقدونیه رتبه بندی شد.

وی در جشنواره بودوا در سال 2002 در صربستان و مونته نگرو، جایزه اعطای روزنامه نگاران و منتقدان را از آن خود کرد. او به عنوان کشف سال 2002 در این کشور انتخاب شد و برنده قرارداد آلبوم با  BKSound شد.

وی همچنین در جمهوری مقدونیه به عنوان «کشف سال 2002» انتخاب شد. وی برای آهنگ «حرم» برنده جایزه تفسیر در جشنواره ماک شد. وی در مقدونیه خواننده سال 2004 بود و همچنین برنده «دوئت سال» شد. او برای حضور در یکی از محبوب ترین نمایش های تلویزیونی ترکیه دعوت شده است. در ترکیه وی به عنوان «مقدونی Tarkan» شناخته می شود. ووچیچ به عنوان یک ستاره انحصاری برای City Records انتخاب شده است.

تا به امروز ، مارتین دو آلبوم به نام های Rano Mi E Da Se Vrzam (خیلی زود است که گره بخورد) و Muza (موسیقی) را منتشر کرده است.

آهنگ عنوان Muza توسط مگا استار مقدونی Toše Proeski ساخته شده است و همچنین آلبوم شامل یک دوئت با ستاره کروات دانیلا مارتینویچ است.

 او اخیراً نسخه صربی Muza را با عنوان «راهی به سوی حقیقت» (Put Do Istine) تبلیغ کرد. در طول مسابقه آواز یوروویژن 2006 ، Vuči to به عنوان خوانده شده تلویزیون های مقدونی به یونان خوانده شد و آهنگی را به زبان یونانی خواند - Maria Me Ta Kitrina به Maria Menounos در اواخر همان سال، وی با آهنگ Tise Kucaj Srce Moje، دوئت با گوران گاران، نایب قهرمان جشنواره Sunčane Skale شد.

در رسانه ها، او به دلیل دوست خوب بودن شهرت دارد از Toše Proeski که آهنگ آهنگ آلبوم Muza را ساخت.

در 2 آگوست 2008 ، مارتین آلبومی را منتشر کرد که شامل سازهای رقص سنتی (ora) بود که توسط پدربزرگش، پچه آتاناسوفسکی ساخته شده بود.

او همچنین در فیلارمونی مقدونیه کار می کند و عضوی از Big Radio - Macedonian Radio Television است.

در سال 2018 به مدیر کل گروه ملی رقص ها و آوازهای محلی مقدونی تبدیل شد.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :