نام «دیوید بویی» بر سنگفرش «پیاده رو مشاهیر موسیقی لندن» ثبت شد

« بازگشت به لیست | جمعه 1 مهر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ امید یزدانفر: نام «دیوید بویی» با حک بر روی یکی از سنگفرش های «پیاده رو مشاهیر موسیقی لندن» به جمع هنرمندان این مجموعه اضافه شد.

«دیوید رابرت جونز» که با نام هنری «دیوید بویی» (David Bowie) شناخته می شود، موسیقیدان، خواننده، تهیه ‌کننده، آهنگساز، نقاش و بازیگر مشهور انگلیسی، متولد 08 ژانویه 1945 در بریکستون لندن است که پنج دهه (به خصوص در طول دهه هفتاد) جزء یکی از شخصیت ‌های محبوب موسیقی عامه ‌پسند بود و توانست در طول عمرش بیش از 140 میلیون نسخه از آثارش را در سراسر جهان به فروش برساند.
نام او در میان یکی از پرفروش ترین موسیقیدانان تاریخ به ثبت رسیده است و در بریتانیا نیز به آلبوم های وی 10 گواهی نامه پلاتین (صنعت ضبط صدای بریتانیا ـ بی.پی.آی)، 11 طلا و 8 نقره تعلق گرفته است. نام او در سال 1996 به تالار مشاهید راک اند رول یافت و مجله آمریکایی «رولینگ استون» بویی را به عنوان 100 هنرمند برتر تاریخ معرفی کرده است.

وی در دهم ژانویه 2016 تنها دو روز پس از تولد 69 سالگی اش در حالی که تازه ترین آلبوم خود را با نام «ستاره سیاه» منتشر کرده بود، بر اثر سرطان کبد در منزلش واقع نیویورک درگذشت و پس از آن به او لقب «بزرگترین ستاره راک» دادند.

پس از دو سال که به علت کرونا مراسم درج نام مشاهیر موسیقی بر روی سنگفرش پیاده رو مشاهیر لندن به تعویق افتاده بود، بیست و دوم سپتامبر 2022 برابر با 31 شهریور 1401، طی مراسمی نام «دیوید بویی» در کنار نام موسیقیدان مشهور دیگری همچون گروه «د هو»، «ایمی جید واینهاوس» و گروه «مدنس» قرار گرفت. همچنین به تازگی مستندی با نام «رویای ماه» درباره وی منتشر شده که مورد استقبال واقع شده ست.

«پیاده رو مشاهیر موسیقی لندن» که در خیابان بزرگ کامدن تاون از مورنینگون تا کِرِسِنت ادامه دارد، مشابه «پیاده‌رو مشاهیر هالیوود» است که در سال 2019 و با ادای احترام به گروه راک «د هو»(The Who)  آغاز به کار کرد. مشاهیر در این پیاده ‌رو توسط پلاک‌ هایی معرفی می‌شوند. ویژگی جالبی که در مورد این پلاک‌ ها در این خیابان وجود دارد، تبدیل کردن پلاک‌ های مشاهیر به یک موزه‌ موسیقی مجازی است و باعث می ‌شود تکمیل ‌کننده بخش ‌های واقعی و ملموس آن شود. در این تکنولوژی هر پلاک این امکان را به بازدیدکنندگان می ‌دهد که تاریخچه موسیقی مربوط به آن پلاک را یاد بگیرند، اسناد را مشاهده کنند و حتی به طور مجازی به اجرای آن گوش دهند و شنیدنی ها حاکی ست که قرار است 400 پلاک طی بیست سال در این پیاده رو نصب شود.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005