از شبکه دوم سیما درهفت قسمت

پخش سریال «کاتب اعظم» با موسیقی آریا عظیمی نژاد به پایان رسید

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 6 مهر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شیما مقامی: پخش سریال «کاتب اعظم» به آهنگسازی «آریا عظیمی نژاد» و تهیه ‌کنندگی مرکز سریال «سوره» در شبکه دوم سیما به اتمام رسید.

این تله تئاتر عاشورایی به نویسندگی و کارگردانی هنری مهدی غفوری و کارگردانی تلویزیونی علی عبادی که از بیست و هفتم شهریور تا چهارم مرداد طی هفت قسمت از ساعت 21:30 دقیقه به روی آنتن رفت، اقتباسی از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» نوشته ساسان ناطق است که اتفاقات شب تا عصر عاشورا را از خیمه دشمن روایت می‌ کند.

امین زندگانی، حدیث میرامینی، نازنین فراهانی، فاطمه گودرزی، امین میری، امیرحسین هاشمی، خسرو شهراز، امیر شهرابی، محسن علیخانی، محمد محسن شفیعی، آرش رحیمی، امیر تک‌ فلاح، محمدرضا تاجیک، وحیدرضا قناعتیان، سیامک صفری و نادر فلاح هنرمندانی هستند در این سریال بازی کرده بودند.

روایت این تله ‌تئاتر از نیمه‌ های شب عاشورا آغاز می ‌شد و تا عصر واقعه ادامه داشت و داستان شبانی را به تصویر می کشید که فرزند کاتب فراری و کشته ‌شده دربار معاویه بود و آمده بود تا در ظهر عاشورا مواجهه سپاه شمر و عمربن سعد را با لشکر امام حسین (ع) ببیند و آن را بنویسد.

«آریا عظیمی ‌نژاد» به عنوان آهنگساز این سریال، به سراغ موسیقی مقامی آیینی رفته بود و هشت گذر موسیقایی را برای میان‌ پرده اثر تولید کرده بود.

همچنین او در این تله‌ تئاتر تجربه ساخت قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» با صدای مرحوم کریمخانی و در وصف امام رضا (ع) را این بار در رثای امام حسین (ع) تکرار کرده بود و در همکاری با پیرغلامان حسینی، برای هر قسمت «کاتب اعظم» یک قطعه آیینی مرتبط با فضای فیلمنامه ساخته و در این مسیر از هنرمندانی همچون ابوالفضل مشکینی، سیدمحسن هاشمی، شهروز حبیبی، ذبیح‌الله ترابی و … کمک گرفته بود. 

گفتنی ست،  آریا عظیمی نژاد در سومین همکاری خود با حسین سهیلی زاده پس از سریال های «روزهای اعتراض» و «آخرین گناه» مشغول اجرای موسیقی متن سریال «عقرب عاشق» آخرین ساخته این کارگردان به تهیه کنندگی رضا محقق است که به زودی از شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد.

 

 

      

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005