با همکاری انتشارات پارت

کتاب «آوازهای فوتبال در ایران» با تالیف کیوان آقامحسنی منتشر شد

« بازگشت به لیست | شنبه 5 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ علیرضا کرمی اصل: فروش کتاب «آوازهای فوتبال در ایران» با تالیف کیوان آقامحسنی برای استفاده مخاطبین، در اکثر کتاب فروشی های آنلاین به روز شد.

با توجه به جام جهانی و علاقه ویژه مخاطبین به این رویداد، کتاب «آوازهای فوتبالی در ایران» با تحلیل یک رفتار موسیقایی از منظر اتنوموزیکولوژی نوشته «کیوان آقامحسنی» بار دیگر به کتابی در صدر آثار پیشنهادی کتاب فروشی های آنلاین تبدیل شد.

این کتاب که حاصل پژوهش‌های‌ پنج‌ ساله‌ دکتر آقا محسنی ست برای اولین بار در ایران به پدیده‌ شعارهای هواداران فوتبال از منظر موسیقی و مردم‌شناسی نگریسته، در 376 صفحه تالیف شده و توسط انتشارات پارت روانه بازار کتاب شده است.

«آوازهای فوتبال در ایران» شامل شش فصل مجزاست که در فصل اول به تبیین این مفهوم پرداخته که چرا اساسا می ‌توان رفتارهای صوتی هواداران فوتبال روی سکوها را یک رفتار موسیقایی قلمداد کرد و در فصل دوم اطلاعات مفیدی درباره‌ چگونگی شکل ‌گیری آوازهای فوتبال در دنیا ارائه می‌ شود. در فصل سوم، پدیده‌ آوازهای فوتبال از منظر مردم‌ شناسی و موسیقی ‌شناسی مورد بررسی قرار می‌ گیرد و از فصل چهارم، کتاب شروع به بررسی پدیده‌ آوازهای فوتبال در ایران با اشاره به چهل نمونه از شعارهای هواداران فوتبال می‌کند. همچنین نگارنده به مصاحبه با تماشاگران فعال فوتبال در دهه‌های 1340 و 1350 شمسی، گفتگو با برخی از فوتبالیست‌ ها و خبرنگاران قدیمی و همچنین بررسی نشریات قدیمی ورزشی، به طبقه ‌بندی موسیقایی شعارهای هواداران فوتبال در آن سال‌ ها می ‌پردازد.

در فصل پنجم با رویکردی فرهنگ‌ شناسانه و با بررسی رابطه‌ موسیقی و فوتبال با مسئله‌ هویت، برخی شعارهای هواداران فوتبال در دهه‌های 1360 و 1370 بررسی می‌شوند و فصل پایانی کتاب، نتیجه‌ پژوهش‌های میدانی نگارنده در سال‌ های 1395 تا 1397 در ورزشگاه آزادی تهران و در جایگاه‌های تماشاگران استقلال و پرسپولیس است.

در مجموع کتاب تلاش می‌ کند روند تغییرات شعارهای هواداران فوتبال در ایران از دهه‌ 1340 تا امروز را بررسی کند و همچنین اطلاعات مفیدی درخصوص افراد مؤثر بر شکل‌گیری این شعارها به دست ‌دهد.

«كیوان آقا محسنی» متولد سال 1360 در تهران و تحصیلکرده رشته ریاضی در دبیرستان است اما از نوجوانی یادگیری موسیقی و ساز قانون رو آغاز کرده و تلاش می کند در دانشگاه هم در رشته  موسیقی ادامه تحصیل دهد. سال 79 در دانشگاه سوره، در رشته موسیقی (در مقطع كارشناسی با ساز تخصصی قانون) پذیرفته می شود.

همزمان با تحصیل در دانشگاه، آموزش زبان آلمانی را آغاز میکند و سپس در سال 85 در رشته اتنوموزیكولوژی در دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانه هانوفر آلمان تا مقطع دکترا مشغول به ادامه تحصیل می شود.

وی در حال حاضر استاد یار گروه موسیقی دانشگاه گیلان و مشاور پژوهشی موزه موسیقی ایران است.

سخنرانی در سمینار بین المللی «زن در جهان اسلام، یکصد ساله اخیر» با موضوع «ورود صنعت ضبط و تغییر زندگی موسیقایی بانوان ایران » در سال 92، سخنرانی در فستیوال فرهنگ و اقوام ایرانی در سنندج با موضوع «باز شناسی سید علی اصغر کردستانی از منظر صنعت ضبط موسیقی و سیاست فرهنگی» در سال 94، سخنرانی در کنفرانس ICTM آلمان در دانشگاه مونستر با موضوع «آوازهای فوتبال در ایران» / سال 97، سخنرانی در همایش علمی فستیوال رودُل اشتات در آلمان  با موضوع «آوازهای هواداران فوتبال در بستر موسیقی‌های مردمی و مذهبی در ایران» / سال 98، ترجمه و انتشارات مقالاتی همچون «موسیقی موجب افزایش هوش می شود» در ماهنامه مقام موسیقایی، «آرشیو فنوگراف برلین» در فصلنامه ماهور، «سیستم آموزش شفاهی در موسیقی ایرانی» در پایگاه اینترنتی دانشکده ایرانشناسی دانشگاه گوتینگن آلمان، «پذیرش عارف قزوینی در جامعه ایران» و «سیاست فرهنگی و موسیقی در دوره پهلوی اول» در فصلنامه ماهور و «جایگاه صنعت ضبط در سیاست فرهنگی دوره پهلوی اول» در فصلنامه پیام بهارستان به همراه تدریس و برگزاری برنامه های پژوهشی مختلف، تنها بخشی از فعالیت های هنری و حرفه ای ایشان است.

گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند می توانند از طریق نشانی keivan.aghamohseni در شبکه های مجازی ایشان را دنبال کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005