+ متن ترانه و امکان دانلود

تک قطعه «مترسک» با صدای حمید هیراد منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 9 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ طاها خاتمی: تک قطعه «مترسک» با صدای حمید هیراد و تنظیم کنندگی رسول حسینی منتشر شد.

ارکستر زهی این قطعه را کسری عارفان نواخته و حمید منتظری نیز وظیفه عکاسی و طراحی کاور را بر عهده داشته است.

او که در طی سال جاری تقریبا به نسبت کم کار بوده تا اینجا با انتشار ویدیوهایی از آوازخوانی اش که همواره با استقبال مواجه می شود، طرفدارانش را راضی نگه داشته است و البته حضورش در واپسین روزهای بهار در برنامه «خندوانه» نیز مورد توجه واقع شد.

شاید بتوان طی سال جاری از انتشار ویدیوی مشترک با راغب برای اثر «خوش به حالم» به عنوان مهمترین فعالیت وی نام برد که فروردین ماه هم به صورت رایگان و هم به شکل دانلود قانونی و با قیمت 30 هزار تومان، ارائه شد. این قطعه دومین همکاری مشترک حمید هیراد و راغب پس از تک آهنگ «جذاب» است که با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد. شرایطی که موجب شد این دو خواننده در کنسرت‌های خود از این قطعه در قالب یک قطعه مشترک استفاده کنند.

وی چندی پیش با انتشار یک استوری با لحنی وطن دوستانه، نسبت به اغتشاشات و دو قطبی ها با اشاره عکس العمل نشان داد و با گلایه از تهدیدها،  رفتار و کامنت های پیج های فیک و منفی، از مردم خواست به افرادی که بیمارند یا کسب و کار و زندگیشان دچار مشکل و اختلال شده، بیشتر فکر کنند و اجازه ندهند گرفتار قضاوت های آنی شوند.  

در بیوگرافی این هنرمند آمده است: «حمید هیراد متولد بهمن ماه سال 1370 در منطقه شمیران تهران از آغاز کودکی به موسیقی و خوانندگی علاقمند بوده و از ابتدای کودکی با نوازنگی تمبک با دنیای موسیقی آشنا شد و از همان ابتدا با شنیدن آثار اساتیدی همچون: همایون شجریان، مرحوم محمد رضا لطفی، حسین علیزاده و با الهام از این اساتید وارد عرصه موسیقی سنتی شد.

هیراد که نوازنده سه تار، تنبک، باغلاما، نی و برخی سازهای کلاسیک است، خوانندگی با گروه داروک و اجرا های مختلف در جشنواره‌ها و مراسم‌ها ی رسمی را آغاز نمود و از سال 1395 وارد قرارداد رسمی با موسسه آوازی نو شد، از همان ابتدا با تصمیم شورای استعدادیابی این مؤسسه و نظر خودش سبک موسیقی خود را انتخاب نمود و تاکنون ملودی کارهای خود را ساخته است. او با تنظیم کنندگانی مانند امیر میلاد نیکزاد، مهرشاد خنج، آرین بهاری، فرشاد فارسیانی، محمدرضا رهنما و... همکاری نموده است.

وجه تمایز حمید هیراد جدای از ملودی‌های خاص و تاثیرگذار کلام با محتوا و استفاده از صنعت تضمین در شعر و ترانه است که با استفاده از اشعار کهن و ترانه‌های روز سبک جذابی از کلام در موسیقی را انتخاب نمود.

حمید هیراد با قطعه «شوخیه مگه»، «نیمه جان»، «انفرادی» و «گفتم بمان» با مخاطبان خود ارتباط بیشتر برقرار نمود و جز معدود خوانندگانی ست که بیشتر آثارش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. از جمله آثار او می ‌توان به قطعه «خدا»، «بی تاب»، «مستم کن»، «دیر کردی»، «کدئین»، «دهه شصت»، «قلب» و . . . اشاره نمود.

این خواننده جوان، در زمینه ترانه نیز با هادی زینتی، امید صباغ ‌نو و عبدالجبار کاکائی همکاری نموده است. حمید هیراد در صفحات اجتماعی خود بر جمله «. . .و خدایی که به شدت کافیست» تاکید داشته و محتوای بسیاری از آثار خود را بر اساس معنویت و کمال انسانی ارائه نموده است. همچنین صفحه ایشان در اینستاگرام از طریق نشانی hamidhiraad قابل دسترسی علاقمندان است.

 

* در ادامه می توانید متن ترانه «مترسک» را بخوانید و آن را بشنوید و دانلود کنید:

 

وقتی کلاغی روی شانه ام نشست

 آن دم که باغبان زد و پایم شکست
دیدم که یک ارزن نمی ارزم دگر

 ای باغبان بی وفا رفتم ز دست

یک روز ما در مزرعه جا و مکانی داشتیم
افسوس امروز که ما را در حصاری کاشتی
ای باغبان بی وفا ما هم خدایی داشتیم

یک روز ما در مزرعه قول و قراری داشتیم
از طعنه نامردمان خود را سوا می داشتیم
ای باغبان بی وفا ما هم خدایی داشتیم

ای خدا باغبان زخم ما را ندید

ای خدا باغبان دست ما را برید
ای خدا این مترسک به آخر رسید

در این دشت سرد بدون امید

آهی کشیدم شعله شد بر خرمنی افروخته
بیچاره آن که بعد من چشمی به باغت دوخته
شطرنج بازی میکنی با مهره های سوخته

ای خدا باغبان زخم ما را ندید . . .

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005