بازیگر مشهور مجموعه «خیابان سنجد»

«باب مک گراث» موسیقیدان و بازیگر آمریکایی در نیوجرسی درگذشت

« بازگشت به لیست | دوشنبه 14 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میلاد کیانزاده: «باب مک گراث» موسیقیدان، بازیگر و نویسنده کودکان آمریکایی در سن 90 سالگی بر اثر عوارض سکته مغزی درگذشت.

«رابرت امت مک گراث» (Robert Emmett McGrath) معروف به «باب مک گراث» سیزدهم ژوئن 1932 در اتاوا واقع در ایلینوی آمریکا متولد شد. در کودکی برای خانواده اش آواز می خواند و مادرش پیانو می نواخت. مادرش که استعداد پسرش را در عرصه موسیقی دید، او را در برنامه آماتور Roxy Theatre ثبت نام کرد و او در جایگاه دوم قرار گرفت. او دبیرستان را در Marquette پشت سر گذاشت و در سال 1954 از دانشگاه میشیگان فارغ التحصیل شد.

او در آنجا به مدرسه موسیقی رفتو در حین حضور در میشیگان، عضو باشگاه مردانه شادی دانشگاه میشیگان بود. پس از فارغ التحصیلی به ارتش ایالات متحده اعزام شد و به مدت دو سال در آلمان بود و برای ارکستر سمفونیک ارتش هفتم اجرا می کرد .

مک گراث که  به خاطر ایفای نقش شخصیت اصلی «باب جانسون» در مجموعه تلویزیونی آموزشی طولانی مدت «خیابان کنجد» (Sesame Street) شناخته می ‌شود، در سال 1959 مدرک کارشناسی ارشد موسیقی را در رشته صدا از مدرسه موسیقی منهتن دریافت کرد.

مک گراث پس از آغاز همکاری با «میچ میلر» (موسیقیدان آمریکایی) اجرای تنور در سریال سینگلانگ تلویزیون NBC-TV را به مدت چهار فصل از سال 1960 تا 1964 برعهده گرفت و همچنین در آلبوم «Songs of the Pogo» به عنوان خواننده با «والت کلی» (پویانما، خبرنگار، و شاعر آمریکایی) حضور داشت.

در اواسط دهه 1960، مک گراث با انتشار مجموعه ای از آلبوم های موفق از آهنگ ها و تصنیف های محلی ایرلندی و دیگر موسیقی محلی که به زبان ژاپنی خوانده می شد، به یک هنرمند ضبط معروف در ژاپن تبدیل شد.

او در سال 1969 به یکی از اعضای ثابت مجموعه «خیابان سنجد» با نقش «باب جانسون» بدل شد و تا سال 2016 به همراه «لرتا لانگ» که ایفای نفش «سوزان رابینسون» را بر عهده داشت، یکی از دو شخصیت انسانی ماندگار در سریال از زمان اولین نمایش بود.

او و همسرش «آن لوگن اسپری» که در سال 1958 ازدواج کرده و صاحب پنج فرزند بودند، ساکن نیوجرسی آمریکا بودند و مک گرات در چهارم دسامبر 2022 در سن 90 سالگی در خانه شخصی خود درگذشت.

خانواده وی با تایید این خبر، در صفحه فیس بوکش به عنوان آخرین پیام نوشتند: «خانواده مک گراث اخبار غم‌ انگیزی برای به اشتراک گذاشتن دارد. پدر ما باب مک گراث امروز درگذشت. او با آرامش در خانه و در بین خانواده ‌اش درگذشت».

 

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005