با تصمیم مسئولان موزه «موراویان» برنو

نت های دست نویس «بتهوون» به وراث این موسیقیدان بازگردانده می شود

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 15 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ثمین صفایی: موزه «موراویان» جمهوری چک از بازگرداندن نت های دست نویس «بتهوون» به وارثان وی خبر داد.

وب سایت Artnet  که توسط Artnet Worldwide Corporation از طریق دفتر مرکزی که در نیویورک قرار دارد، اداره می شود، با انتشار این خبر اظهار داشته است: این دستنوشته جز آثاری ست که در دوران جنگ جهانی دوم غارت شده است.

طبق اظهارات این رسانه، وقتی نازی ‌ها در سال 1936 چکسلواکی را اشغال کردند، اعضای خانواده «Petschek» که جز اشراف و افراد ثروتمند آن زمان بودند و این دستنوشته ها از طریق نامعلومی به آن ها سپرده شده بود، قصد می کنند این آثار ارزشمند را برای محفوظ ماندن به خارج از کشور از طریق پست ارسال کنند‌ اما «گشتاپو»‌ (نام اختصاری نیروی پلیس مخفی آلمان در دوره حاکمیت حزب نازی بوده است)‌ وارد عمل شدند و آن ها را پیدا کردند. آلمانی‌ها در آن زمان از مسئولان موزه «موراویان»‌ می پرسند که آیا این نت‌ ها را «بتهوون»‌ شخصا نوشته است و مسئولان برای نگه‌ داشتن این دست‌ نوشته‌ها در مجموعه موزه، در پاسخ به آن‌ها اصالت دست ‌نوشته ها را رد می کنند. در نتیجه به موزه اجازه داده می شود تا این دست‌ نوشته ها را نگهداری کند.

این دست‌نوشته که نُت‌های «اپوس 130 کوارتت‌های زهی» را شامل می ‌شود به مدت 80 سال در «موزه موراویان»‌ واقع در «برنو» شهری در جمهوری چک نگهداری شده است.

«بتهوون»‌ نوشتن این کوارتت را در سال 1826  و در سن ۵۶ سالگی یعنی یک سال پیش از پایان عمرش تکمیل کرده است.

این نُت‌ها برای آخرین‌بار در هفته جاری در این موزه برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهند شد و سپس به وارثان وی   بازگردانده می‌شوند.

گفتنی ست، شهر برنو در جمهوری چک، شهری قدیمیست که از قرن پنج میلادی تبدیل به مکانی برای سکونت شده اما تبدیل آن به شهر به بیش از 700 سال قبل بر می گردد. این شهر دارای بناهای و معماری تاریخی بسیاری ست که از جاهای دیدنی برنو محسوب می شود و به همین خاطر است که بسیاری از افراد به آن سفر می کنند.

برنو با جمعیتی 400 هزار نفری در جنوب شرقی کشور چک واقع شده و از نظر وسعت و تراکم جمعیتی بعد از پراگ (پایتخت) در رده دوم قرار می گیرد با این حال چندین سازمان دولتی در این قرار گرفته اند تا از نظر سیاسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

برنو شهریست که از فرهنگ خوبی برخوردار می باشد. این موضوع را می توان از مراسم های فرهنگی و جشن های متعدد که جزئی از بهترین جاذبه های توریستی برنو هستند و در آن برگزار می شوند متوجه شد. به عنوان مثال مراسم هایی شامل تئاتر، رقص باله و اپرا در این شهر طرفداران بسیاری دارد و در سراسر اروپا شناخته شده است. وجود کلیساها، موزه ها، خانه های هنر، کاخ ها و بناهای باستانی و متعدد که موزه «موراویان» یکی از آن هاست، بر اهمیت این شهر می افزاید.

جمهوری چک کشوری محصور در خشکی واقع در اروپای مرکزی، هم‌مرز با آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که البته واحد پول آن کرونا است و در تاریخ اول ژانویه 1993 و به دنبال تقسیم کشور چکسلواکی پدید آمد. این کشور در آخرین سرشماری سال 2021 حدود 10 میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت داشته است.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005