پس از لغو تور کنسرت های اروپا

«سلین دیون» از ابتلا به یک بیماری نادر عصبی خبر داد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 16 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیدا رجبی: تور کنسرت اروپایی «سلین دیون» برای سال نو میلادی، به علت ابتلا به یک بیماری عصبی نادر لغو شد.

سلین دیون با انتشار ویدیویی درباره بیماری خود که باعث می شود برای مدتی از خوانندگی فاصله بگیرد برای طرفدارانش در سراسر جهان توضیح داد: این بیماری که نامش Stiff-person syndrome است از هر یک میلیون، تنها یک نفر را درگیر می کند. هرچه بیشتر درباره این شرایط نادر می‌ آموزم، بیشتر می‌ فهمم دلیل اسپاسم ‌هایی که داشتم چه بوده است. متاسفانه این اسپاسم‌ ها تمام جنبه‌ های زندگی من را تحت تاثیر قرار داده است. بعضی وقت‌ها در راه رفتن من اختلال ایجاد می‌ کند و همین طور اجازه نمی دهد آن‌ طور که باید از تارهای صوتی ‌ام برای خواندن استفاده کنم. مدتی ست با درمانگر پزشکی ورزشی خود هرروز تمرین می‌کنم تا قدرت و تواناییم را برای اجرای مجدد بیابم. اما باید اعتراف کنم که این کار برای من مثل یک مبارزه است».

همچنین این خواننده صاحب نام کانادایی که بجز آثار انگلیسی اش، بخاطر قطعات فرانسوی که اجرا کرده نیز شهرت دارد، خطاب به هوادارانش پس از قدردانی از آن ها گفت: «دلتنگ شما هستم. دلتنگ دیدار شما و روی صحنه رفتن و برای شما اجرا کردن هستم. من همیشه در اجراهایم با تمام وجود ظاهر می‌ شدم اما شرایطم اکنون نمی ‌گذارد این کار را انجام بدهم. امیدوارم که در مسیر بهبود باشم. تمام تمرکز من روی همین است. حمایت شما برای من خیلی با ارزش است. مراقب خودتان باشید. خوب باشید. دوستتان دارم و واقعا امیدوارم به زودی بتوانم شما را ببینم»

موسسه ملی اختلال‌ های عصبی و سکته مغزی، در مورد این بیماری توضیح داده است که این یک سندرم پیشروندۀ نادر است که سیستم عصبی به ویژه مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می ‌دهد. عوارض آن ممکن است شامل سفتی شدید عضله‌ ها، انقباض‌های سفت و دردناک در تنه و قسمت‌ های دیگر بدن باشد و توانایی حرکت را به شدت مختل سازد. برخی از درمان‌ها ممکن است علائم این بیماری را بهبود بخشند اما آن را به طور کامل درمان نمی ‌کنند.

با این توضیحات، کنسرت‌ های بهار 2023 سلین دیون برای سال 2024 مجددا برنامه ‌ریزی شده و 8 اجرای تابستان او نیز فعلا لغو خواهند شد.

سلین دیون با نام کامل «سلین ماری کلودت دیون» در 30 مارس 1968 در شارلمانی که شهرکی در منطقه شهری لسومپسوین ناحیه لانودییر در استان کبک کاناداست، در خانواده ای فقیر اما اهل موسیقی و فرانسوی زبان به دنیا آمد. خانواده اش سهم مهمی در موفقیت وی ایفا کردند و او نیز توانست با استعداد و داشتن قدرت زیاد در خواندن، موفقیت های بیشماری را برای خود کسب کند.  

این خواننده، در فستیوال جهانی موسیقی پاپ یاماها و رقابت یوروویژن به ترتیب در سال های 1982 و 1988 خوش درخشید و در سال 2004 پس از فروش 175 میلیون نسخه آلبوم، جایزه ویژه الماس از جوایز جهانی موسیقی را به خود اختصاص داد.

همسرش «رنه آنژلیل» که در 14 ژانویه سال 2016 در منزلش در شهر لاس و گاس در ایالت نوادا آمریکا به علت بیماری سرطان حنجره دار فانی را وداع گفت، به عنوان همکار و مدیر برنامه های وی، در ستاره شدن او نقش بسیار مهمی ایفا کرد. تفاوت سنی زیاد این دو با یکدیگر باعث نشد، در روند زندگی شان خللی ایجاد شود و سلین دیون که دارای سه فرزند پسر است، در طول سال های بیماری همسرش، دو بار به مدت طولانی کار خود را کنار گذاشت تا از او مراقبت کند.

گفتنی ست، او موفق به کسب Legend Award نیز به پاس «موفقیت جهانی و مشارکت مثال زدنی‌اش در صنعت موسیقی» شده‌ است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005