با نگاهی به هنر موسیقی، سینما و نقاشی

فراخوان اولین جشنواره ملی هنری «بانوی ایرانی» منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 22 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شروین فریدنیا: فراخوان اولین جشنواره ملی هنری «بانوی ایرانی» با نگاهی به هنر موسیقی، سینما و نقاشی منتشر شد.

اولین جشنواره ملی هنری «بانوی ایرانی» با هدف بیان توانمندی های بانوان، نشان دادن جایگاه واقعی بانوان ایرانی، نشان دادن بانوان به عنوان سرمایه انسانی، ارائه الگو به نسل جوان به خصوص دختران، شناسایی و حمایت از هنرمندان مستعد و فعال در حوزۀ بانوان و نمایش دستاوردهای هنری آنان و شناساندن بانوان پیشران در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و . . . برگزار می‌شود.

این جشنواره که به همت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار می‌شود دارای محورهای اصلی مانند سبک زندگی و خانواده، کار آفرینی و کسب مهارت، مقاومت و اشاعه امید، پیشرفت در علوم و فرهنگ و هنر است.

علاقمندان و هنرمندان فعال در رشته های عکاسی، نقاشی، گرافیک (پوستر و تایپوگرافی)، بخش فیلم کوتاه (مستند، داستانی، انیمیشن) و بخش ویدئویی (موشن‌گرافیک، ویدئو آرت، موزیک ویدئو) می توانند آثار خود را از 13 آذرماه تا 16 دی ماه به آدرس سایت جشنواره   https://ib1401.ddns.net ارسال کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 2203678 تماس حاصل کنند.

شایان ذکر است که آثار براساس محورهای تعیین شده جشنواره مانند بانوان و خانواده، بانوان و تلاش برای صلح، بانوان و هویت سازی، بانوان و کارآفرینی، توانمندی بانوان و کسب مهارت، بانوان و مقاومت، بانوان و پیشرفت علوم، فرهنگ وهنر، بانوان و اشاعه امید و عشق، بانوان و سبک زندگی، نقش رسانه ای بانوان و بانوان و حفظ محیط زیست باشد.

در معرفی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده لازم به اشاره است که در سال 1370 تأسیس دفتر امور زنان زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. بر این اساس اولین حکم سرپرست دفتر امور زنان در تاریخ آذر ماه 1370 به مرحومه شهلا حبیبی اعطا شد و ایشان  به عنوان سرپرست دفتر امور زنان برگزیده شد.

این دفتر فعالیت خود را با هدف ارتقاء و بهبود وضعیت زنان و شکوفایی و تحقق استعدادها در جهت توسعه جامعه اسلامی سامان داد.

در سال 1377 امور زنان نهاد ریاست جمهوری به مرکز امور مشارکت زنان تغییر نام یافت و دکتر زهرا شجاعی به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور زنان ریاست این مرکز انتخاب شد.

سپس با روی کار آمدن دولت نهم با رویکرد تاکید بر ضرورت تفکرات اعتقادی و نقش محوری زن درمناسبات خانواده، نام این مرکز به مرکز امور زنان و خانواده تغییر پیدا کرد و تا دولت دوازدهم، دکتر پروین سلطانخواه، دکتر زهره طبیب زاده نوری، زهرا سجادی، مریم مجتهدزاده، شهیندخت مولاوردی و دکتر معصومه ابتکار در این سمت قرار گرفتند.

با روی کارآمدن دولت سیزدهم؛ در شهریورماه 1400 آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی طی حکمی  دکتر انسیه خزعلی را به سمت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005