در قالب جشنواره بین المللی «سینما حقیقت»

فیلم لهستانی «کنسرت در بالکن» با موسیقی «میخال سلطان» اکران شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 23 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ امید یزدانفر: فیلم لهستانی «کنسرت در بالکن» با موسیقی «میخال سلطان» در بخش فیلم کوتاه بین الملل سینما حقیقت به نمایش گذاشته شد.

این فیلم که با محوریت موسیقی ساخته شده، تصویری تراژدی و غم انگیز از جامعه لهستان در دوران قرنطینه اول در کرونا را به تصویر می کشد.

در یکی از روز‌های قرنطینه، مستاجر یک آپارتمان تصمیم می گیرد برای همسایگانش کنسرتی در بالکن و حیاط خلوت خانه شان ترتیب دهد. در این خانه مسکونی، در حالی که هر همسایه در آپارتمان خود را قفل و ارتباطش را با دنیای بیرون قطع کرده تا روابط اجتماعی را محدود کند، یکی از مستاجرین بالکن را بهترین راه ارتباط با فاصله با بقیه همسایگان می بیند و از طریق حیاط خلوت، کنسرتی را برگزار می کند تا روحیه همسایگانش را در سازگاری با شرایط جدید بهبود ببخشد.

«میخال سلطان» خواننده، نوازنده گیتار، مجری و تهیه کننده لهستانی که ساخت موسیقی این فیلم را بر عهده داشته، اولین بار در سال 2017 از طریق برنامه تلویزیونی «Must Be The Music» شناخته شد. 

او همچنین هشتم مارس 2021 آلبومی به نام «MaloGranie» به معنای «لبه کوچک» در زبان لهستانی منتشر کرده که قطعات آن به نام های «Mallada (IQ Version)»، «W Chowanego»، «Dzieje Sie» ، «Niechaj»، «Wez»، «SercoSlonce»، «Najlepiej»، «Mallada»، «Wchodzisz»، «Ciary» و «Pan Sowa» در ژانر پاپ، جز، کلاسیک ساخته شده اند و همچنین به سازهای هندی هم در این اثر توجه داشته است. 

«کنسرت در بالکن» فیلم 16 دقیقه ای سال 2021 لهستان به کارگردانی و نویسندگی دیانا کادلوبوسکا، کریستوف کادلوبوفسکی است که رافائل سالاتا آن را تدوین کرده است. همچنین کادلوبوفسکی تصویربرداری و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته است.

این فیلم در جشنواره های مختلفی از جمله «والادولید» و «کراکو» در لهستان، بین ‌المللی فیلم مستند «فیپاداک» و پانزدهمین جشنواره‌ بین‌ المللی فیلم مستند «میراداس‌ داک» فرانسه، بین ‌المللی فیلم مستند «زاگرب ‌داکس» کرواسی، بیست‌ و ‌سومین جشنواره‌ بین ‌المللی فیلم «اسماعیلیه» مصر، هفدهمین جشنواره‌ بین ‌المللی فیلم «آسترفِست» و سیزدهمین جشنواره‌ فیلم مستند «میک‌ داکس» مقدونیه و هفدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مستند «داکس ‌مکس» مکزیک به نمایش درآمده است.

گفتنی ست، شانزدهمین جشنواره بین‌ المللی «سینما حقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از 20 تا 25 آذر در پردیس ملت در بخش های مسابقه ملی، مسابقه بین الملل، جایزه شهید آوینی، بخش های جنبی ملی و بین الملل، بازار فیلم مستند و کارگاه های تخصصی برگزار می ‌شود.

اولین دوره جشنواره بین‌ المللی «سینما حقیقت» در سال 1386 برگزار شد و طی همه‌ این سال ‌ها، سینما حقیقت به مهمترین رویداد سینمای مستند ایران و منطقه خاورمیانه بدل شده است.
علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره و ساعت اکران فیلم ها می توانند به سایت www.irandocfest.ir مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005