با بازی «دیزی ادگار جونز»

زندگینامه «کارول کینگ» موسیقیدان آمریکایی فیلم سینمایی خواهد شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 29 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: زندگینامه «کارول کینگ» خواننده و ترانه سرای آمریکایی با بازی «دیزی ادگار جونز» ساخته خواهد شد.

«کارول کینگ» (Carole King) متولد نهم فوریه سال 1942 در نیویورک است که از سال 1958 فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است.

او که یکی از موفق ترین بانوان ترانه سرای ایالات متحده در قرن بیستم محسوب می شود بالغ بر 120 ترانه موفق نوشته که اکثر آن ها نه تنها در آمریکا بلکه در بریتانیا در جدول برترین ها قرار گرفته است.

موفقیت بزرگ وی در دهه 1960 آغاز شد و کم کم آثارش را با پیانونوازی خود، منتشر کرد. گرچه آلبوم اولش تجربه ناامید کننده ای برای او محسوب می شود اما وی با آلبوم «Tapestry» در سال 1971 به مدت 15 هفته در صدر جدول فروش آمریکا قرار گرفت و تا شش سال در نمودارها باقی ماند.

در کارنامه هنری وی 25 آلبوم وجود دارد که توانسته برای او بیست سال رکوردشکنی را به عنوان یک هنرمند زن حفظ کند و فروشی بالغ بر 75 میلیون نسخه در سراسر جهان برایش به ارمغان بیاورد.

او برنده چهار جایزه گرمی شده و به تالار مشاهیر آهنگسازان راه یافته است. همچنین دو بار به عنوان مجری و ترانه سرا به تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شده است. او برنده جایزه گرشوین کتابخانه کنگره در سال 2013 برای آهنگ عامه پسند و برنده افتخاری مرکز کندی در سال 2015 است.

«دیزی جسیکا ادگار جونز» (Daisy Jessica Edgar-Jones) که قرار است در نقش «کارول کینگ» ظاهر شود، متولد 24 مه 1998 در محله ایزلینگتون شهر لندن است که برای بازی در نقش «ماریان شریدان» در مینی سریال «مردم عادی» که سال 2020 به نمایش درآمد موفق به دریافت جایزه تلویزیونی آکادمی بریتانیا و گلدن گلوب شد.

در او در فیلم ها، تئاترها و سریال هایی همچون «دریاچه زندگی»، «تازه»، «جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند»،

«پاهای سرد»، «بیش از تعداد»، «شاهد خاموش»، «جنتلمن جک»، «جنگ دنیاها»، «مردم عادی»، «زیر پرچم بهشت»، «بنیادگرای بی میل» و «آلبیون» به ایفای نقش پرداخته و طی دو سال اخیر بارها در جشنواره ها متعدد نامزد شده است.  

این فیلم که از نمایش موزیکال «زیبا» اقتباس شده را لیزا چولودنکو (Lisa Cholodenko) کارگردانی خواهد کرد. وی پیش از این نامزد جایزه اسکار برای فیلم «بچه ها خوب هستند» شده بود.

لازم به اشاره است، ئاتر موزیکال «زیبا» نیز در اکتبر 2013 در تئاتر کوران سانفرانسیسکو با کارگردانی مارک برونی و بازی جسی مولر به روی صحنه رفته بود که بخشی از دریافت جایزه توسط کارول کینگ را به تصویر می کشید.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :