به کارگردانی «داریوش مهرجویی»

نمایش «لامینور» با موسیقی «کریستف رضاعی» در جشنواره چنای هند

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 30 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ علیرضا کرمی اصل: فیلم موسیقی محور «لامینور» به آهنگسازی کریستف رضاعی در جشنواره هندوستانی «چنای» به نمایش درآمد.

«لامینور» به کارگردانی و نویسندگی «داریوش مهرجویی» سال 1398 ساخته شد اما هفتم اردیبهشت 1401 در سینما اکران شد تا پس از شش سال که از ساخت «اشباح» می گذشت، این کارگردان با بیست و هفتین فیلم بلند خود، بار دیگر به سینما برگردد و همکاری چهل ساله خود را با استاد «علی نصیریان» تکرار کند.

«لامینور» داستان عشق و علاقه دختری به «نادی» به موسیقی و ساز زدن در برابر مخالفت دیگران و اصرار او برای برگزاری کنسرت است که علی انصاریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق و . . . در آن ایفای نقش کرده اند و تهیه کنندگی آن را نیز «رضا درمیشیان» بر عهده داشته است.

«کریستف رضاعی» که ساخت موسیقی این فیلم را برعهده دارد، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «نور» در سال 1966 میلادی در شهر تولوز فرانسه از مادری فرانسوی و پدری ایرانی به دنیا آمد. وی در رشته موسیقی با ساز تخصصی پیانو، آواز و تئوری و در کنار آن، در مهندسی و بازاریابی تحصیل کرده ‌است.

از سال 1977  تاکنون، کریستف با همکاری رضا اصغرزاده (دستیارش از سال 1995) بیش از 150 موسیقی برای تبلیغات تلویزیونی در ایران ساخته ‌است. کار آهنگسازی کریستف گاهی شامل ساخت موسیقی برای فیلم های سینمایی، فیلم‌های کوتاه و برنامه های مستند هنر بوده‌ است.

در ژوئن سال 2000 رضاعی به اتفاق آراء جایزه نخست یک مسابقه آهنگسازی که توسط انجمن فرهنگی ایتالیا برگزار شده بود را از آن خود کرد که موضوع این مسابقه «سرود صلح برای هزاره سوم بود» که البته آهنگسازی قسمت ایرانی اثر را به کمک مسعود شعاری انجام داده بود.

در کارنامه هنری او آلبوم های «سیر»، «آلبا»، «ابرها»، «جزیره قشم»، «کنعان»، «در دنیای تو ساعت چند است»  در همکاری با نشر هرمس و ساخت موسیقی فیلم های «لامینور»، «قاتل و وحشی»، «آخرین داستان»، «ناگهان درخت»، «سال دوم دانشکده من»، «نگار»، «اژدها وارد می شود»، «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «ماهی و گربه»، «نارنجی پوش»، «چه خوبه که برگشتی»، «سعادت آباد»، «زیر آب»، «چهل سالگی»، «کنعان»، «سارا در ده دقیقه»، «پرونده هاوانا» و «آبادان» به ثبت رسیده است.

دریافت تندیس خانه سینما برای بهترین موسیقی متن از هفدمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران و نامزد تندیس بهترین موسیقی متن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم «ماهی و گربه» طی دو سال پیاپی، دریافت تندیس جشنواره حافظ  بهترین موسیقی برای فیلم «در دنیای تو ساعت چند است»، نامزد سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای «اژدها وارد می شود»، برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و نامزد تندیس جشن حافظ بهترین موسیقی متن و نامزد تندیس بهترین موسیقی متن یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم «نگار» طی سال های 95 و 96 شمسی، نامزد سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای دو فیلم «ناگهان درخت» و «سال دوم دانشکده من» در سال 1397 و دریافت تندیس بهترین موسیقی متن سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم «ناگهان درخت» در سال 98 تنها بخشی از جوایزی ست که به این هنرمند ارزشمند طی سال های فعالیت حرفه ای او تعلق گرفته است.

 گفتنی ست، «لامینور» سی آذر در جشنواره فیلم «چنا» به نمایش درآمد تا دومین حضور جهانی این فیلم در فستیوال های مهم جهانی باشد.
بیستمین جشنواره بین المللی فیلم «چنای» (CIFF) از 15 تا 22 دسامبر برابر با 24 آذر تا 1 دی در هندوستان برگزار می شود. چنای محل برگزاری این جشنواره، مرکز ایالت «تامیل نادو» و یکی از شهرهای اصلی هندوستان محسوب می شود که در ساحل کووروماندل در خلیج بنگال قرار گرفته است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005