احداث نخستین هنرستان «هنرهای زیبا» در شهرستان دزفول

« بازگشت به لیست | دوشنبه 5 دی 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ فواد راسخ نیا: احداث نخستین هنرستان «هنرهای زیبا» در دزفول با پیگیری نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

«سید احمد آوایی» که به عنوان نماینده مردم دزفول در مجلس حضور دارد، با تایید این خبر از طریف روابط عمومی دفتر خود، اظهار امیدواری کرد که پیش ‌بینی می شود احداث این هنرستان با استقبال خوب خانواده‌ ها و هنرمندان روبرو شود. پیگیری ‌هایی به منظور ایجاد هماهنگی لازم با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان دزفول در راستای رفع موانع سخت ‌افزاری برای احداث این هنرستان نیز انجام شده و تلاش می ‌شود این هنرستان از سال آینده اقدام به پذیرش هنرجو در رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کند.

وی تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور را از جمله اهداف احداث این هنرستان‌ها عنوان کرده و میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه در سراسر کشور را یکی دیگر از اهداف تأسیس این هنرستان دانشته است.

«هنرستان هنرهای زیبا» به عنوان یک مرکز آموزش هنری برای اولین بار پیش از انقلاب کار خود را آغاز کرد و بعد از انقلاب اسلامی و طی چند سال توقف، با جداسازی دختران و پسران بار دیگر در رشته های مختلف کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر بالغ بر 60 هنرستان هنرهای زیبا در کل کشور مشغول فعالیت هستند.

معمولا این هنرستان ها با آزمون ورودی دانش آموزان را برای پایه دهم پذیرش می کنند که با توجه به ارتباط خوب آن ها با اداره ارشاد، اساتید این هنرستان ها نسبت به هنرستان های عادی، متفاوت است.

تحصیل در این هنرستان ها شامل هزینه می شود و چون معمولا رشته های هنری پر هزینه هستند شهریه این هنرستان ها در حد هنرستان های غیردولتی است.

گفتنی ست، اگر علاقه دارید به لیست هنرستان های هنرهای زیبا در کشور و رشته های هر کدام دسترسی پیدا کنید، می توانید به نشانی https://honarestanyar.ir/ مراجعه کنید.

 

 

ارسال نظر
Fati : Got7
0 0
من الان کلاس نهمم میتونم برای سال دهم تو این هنرستان ثبت نام کنم ؟برای رشته نمایش و اینکه باید برم فنی حرفه ای درسته؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005