آلبوم «صدای آخر دنیا» اثر مسعود ارزانلو روی بیپ تونز قرار گرفت

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 7 دی 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مونا خرمی صدیق: آلبوم بی کلام «صدای آخر دنیا» به آهنگسازی و نوازندگی تنبور «مسعود ارزانلو» و تنبک و شاه ضرب «پاشا کرمی» برای دانلود روی سایت بیپ تونز قرار گرفت.

پویا پایور در استودیو 54 ضبط، میکس و مسترینگ این قطعات را بر عهده داشته و مجید کاشانی و سهیلا عبادی فر به ترتیب وظیفه طراحی گرافیک و مدیریت تولید «صدای آخر دنیا» را انجام داده اند.

مسعود ارزانلو در وصف اثر خود که شامل چهار قطعه «صدای آخر دنیا»، «تماشای دوزخ»، «آواز پر جبرئیل» و «آرام جان»  نوشته است: «قصه آلبوم «صدای آخر دنیا» در پاییز 98 نواخته شد. روزها و شب هایی از جنس همین روزها و شب ها. قلبم از جا کنده شده بود. از کابوسی برخاسته بودم خیس و عرق­ ریزان و پا در کابوسی دیگر گذاشته بودم. در چنگِ دردی تمام­ نشدنی فشرده می شدم و صداها... صداهای کرکننده. به سختی برخاستم. قدم­هایی کند و آرام. در کابوسم به راه افتادم. درهایی باز و بسته می­ شدند. سرهایی پیدا و پنهان می­ شدند. زبان هایی به صدا درآمده و خاموش می شدند. کابوسم در خیابان های شهر می­ گذشت. همان خیابانی که هر روز از آن می­ گذشتم اما حالا طولانی ­تر، کشدارتر. تندتر قدم برداشتم. هر قدمی که برمی­داشتم زمین زیر پایم هم فرو می‌ ریخت. شروع به دویدن کردم. به انتهای خیابان رسیدم اما خیابان دیگری شروع شد و زمینی که با شدت بیشتری ویران می شد. حالا فقط می­ دویدم. شوری اشک را حس می ­کردم. باید می ­رفتم. من دوزخ را به تماشا نشسته بودم. تا به حال دوزخ را دیده­ ای؟ من دیدم و نشستم. به دیواری تکیه دادم و دیوار ناپدید شد. به دری تکیه کردم و در نیست شد. خودم را در آغوش گرفتم . زمین می­ چرخید. این کابوس را بیشتر دوست داشتم. حالا در میان صداها صدای سازم را تشخیص دادم. خودم را دیدم. زخمه می زدم. پیر شده بودم. دستانم اما جوان بودند. زخمه می ­زدند. صدای سازم بلندتر شد. صدای آخر دنیا را که شنیده بودم زخمه می زدم. همان را که شنیده بودم زخمه می ‌زدم. صدای آخر دنیا را شنیده­ ای؟».

در بیوگرافی مسعود ارزانلو آمده است: «او در 14 اردیبهشت 1358 در تهران متولد شد. آهنگساز، مدرس، محقق، نوازنده و سازنده سازهای تنبور و سه تار و عضو رسمی و پيوسته خانه موسيقی ايران و موسس گروه «وین ‌بانگ» است. همچنین، وی از محضر اساتیدی چون سید خلیل عالی‌ نژاد، طاهر یار ویسی، ایرج دشتی ‌زاده و حسین مهرانی بهره گرفته است.

از سوابق و فعالیت های داخلی و خارجی ایشان می توان به تدريس در آموزشگاه‌ های آبنوس، مکتب موسیقی ایران ‌زمین، سُرواد، کانون ‌های موسیقی دانشگاه تهران، اصفهان، شاهرود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تهران و شیراز، تدریس خصوصی، هدایت گروه ‌نوازی هنرجویان و آموزش آنلاین (سایت ریتمیتکا)، شرکت در کارگاه های آموزشی متعدد (Workshop) در کشورهای هلند، سوئد و بلژیک و نیز مصاحبه رادیویی در کشورهای لیتوانی، بلژیک و سوئد اشاره کرد.

او آلبوم های «خوابم نمی برد»، «جایی دیگر» و «تمام راه با تو بودم» را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

گفتنی ست، آلبوم بی کلام «صدای آخر دنیا» که هم اکنون در پلتفرم‌ های معتبر بین‌المللی نظیر آیتونز و اسپاتیفای و ... در دسترس است، برای دانلود رایگان (نسخه دیجیتالی) روی سایت بیپ تونز نیز قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، علاقمندان از طریق آی.دی  masoud.arzanlou می توانند آثار این هنرمند را پیگیری کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005