آلبوم بی کلام «برکه مهتاب» اثر «روح انگیز راهگانی» بازپخش شد

« بازگشت به لیست | شنبه 2 ارديبهشت 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مهرسانا شفقی نژاد: آلبوم بی کلام «برکه مهتاب» با آهنگسازی و پیانونوازی بانو «روح انگیز راهگانی» به منظور خرید قانونی روی سایت بیپ تونز قرار گرفت.

این آلبوم در قالب سیزده قطعه به نام های «برکه مهتاب»، «آغاز شکفتن»، «قوی تنها»، «پرواز»، «نوای باران»، «فراق»، «شوق»، «ترنم»، «پیوند»، «سایه ها»، «ترانه زندگی»، «پرواز رویا» و «رویای گمشده» در سال 1394 تولید شده است و یکی از شش اثر مستقلی ست که تا به امروز از ایشان به نشر رسیده است.
در بیوگرافی این بانوی هنرمند آمده است: «روح انگیز راهگانی» متولد 1332 در مسجد سلیمان، آهنگساز، نوازنده پیانو، پژوهشگر موسیقی و مترجم است که در سال 49 پس از مهاجرت از اهواز، با خانواده ساکن تهران شدند.

وی در سال 1351 در رشته طبیعی دیپلم گرفت و به عنوان آموزگار در آموزش و پرورش مشغول به کار شد و چهار سال بعد به استخدام شرکت ملی نفت درآمد.
وی بجز این، آلبوم های «یادگار» (برای پیانو)، «به دیدار آفتاب» (پیانو، ویولن و فلوت)، «کوچ» (پیانو، ویولن، فلوت، ابوا، کلارینت و سازهای کوبه ای)، «کوچ، چامه ها و چکامه ها» (برای ارکستر زهی) و «سایه روشن خیال» (ارکستر و پیانو) را طی سال های 68 تا 94 منتشر کرده است.

او همچنین دو سمفونی به نام های «اندوه تخت جمشید» و «شکوه پاسارگاد»، یک کنسرتو پیانو و یک کنسرتو ویولن، مجموعه ای از قطعه های پیانو به نام «تابلوهای یک نمایشگاه» و مجموعه ارکستری به نام «شب های کارون» تصنیف کرده است.
تعدادی از آثار وی توصیفی هستند و با الهام از تابلوهای نقاشی چکامه راهگانی تصنیف شده اند به همین دلیل گروهی او را «نقاش پیانو» نامیده اند اما گروهی او را «شاعر پیانو» لقب داده اند که با واژه ها در موسیقی بازی می کند و با پیانو شعر می سراید.
«تاریخ موسیقی جهان» و «تاریخ موسیقی ایران» با همکاری انتشارات پیشرو،« تاریخ نمایش، تئاتر و اسطوره در عصر باستان» با همکاری انتشارات قطره، «آموزش پیانو» با همکاری انتشارات تصنیف طی سال های 76 تا 99 به چاپ رسیده و کتاب «فرهنگ تفسیری موسیقی» او در دست چاپ است.
بانو راهگانی به زبان های انگلیسی و فرانسه تسلط دارد و 31 کتاب با عنوان «کتاب های علمی - پژوهشی» ترجمه کرده است که با انتشارات علمی و مهرآوید به چاپ رسیده اند.
او همچنین کتاب و داستان موزیکال «پیتر و گرگ» اثر پروکفیف را ترجمه کرده و با اجرای ارکستر اپرای دو لیون فرانسه هم اکنون در فضای وب با مقدمه و گویندگی خود او در حال پخش است و ترجمه دایره المعارف «لیدی بیرد» او در دست چاپ است.
گفتنی ست، اَثار ایشان ثبت جهانی شدند و در حال حاضر آلبوم های وی از 32 سایت  بین المللی و رادیوهای مختلف جهانی 24 ساعت پخش می شود.


* به منظور حمایت از اهالی موسیقی، لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال و قانونی تهیه کنید.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005