با یک تاخیر سه روزه در تالار وحدت

تئاتر موزیکال «هفت خان اسفندیار» با رهبری ارکستر «بردیا کیارس» به روی صحنه می رود

« بازگشت به لیست | دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ باربد شهسواری پور: اولین اجرای نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» به رهبری ارکستر «بردیا کیارس» از چهارم به هفتم اردیبهشت موکول شد.

نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» با برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی به کارگردانی و تهیه کنندگی «حسین پارسایی» که قرار بود از امروز در تالار وحدت ساعت 18 به روی صحنه برود، با تاخیری سه روزه، اجرای خود را از هفتم تا پانزدهم اردیبهشت ادامه خواهد داد.

نویسندگی و ترانه سرایی در این نمایش بر عهده «محمدرضا کوهستانی» بوده و «پوریا خادم» در کنار «بردیا کیارس» که رهبری ارکستر را نیز بر عهده دارد، آهنگسازی قطعات را انجام داده است.
«بامداد افشار» ساخت موسیقی الکترونیک و طراحی صدا و «علی براتی» حرکات را طراحی کرده است. همچنین «امیرحسین محمدیان» دستیار رهبر و مدیر ارکستر و «مهرداد بابایی» خواننده و مدرس آواز این پروژه هستند.

امین زندگانی، بانیپال شومون، امیر رضا دلاوری، امیر کاوه آهنین جان، اصغر پیران، محسن حسینی و فریبا کوثری، رضا راد، ندا سیاس، مونا صوفی، نیکا افکاری و سایه پارسایی از جمله بازیگرانی هستند که در این تئاتر هنرنمایی کرده اند.  

«هفت خان اسفندیار» یکی از داستان‌ های مشهور شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است که حکایت سفر پرماجرای اسفندیار رویین تن به قصد رهاندن خواهرانش همای و به آفرید از چنگ تورانیان را روایت می‌کند.

«بردیا کیارس» که رهبری ارکستر و آهنگسازی این تئاتر موزیکال را بر عهده دارد، متولد بیست و دوم مرداد سال 1358 در تهران، موسیقیدان، آهنگساز، رهبر ارکستر، نوازنده ویولن و ویولا، موسیقی را از چهار سالگی با آموزش سنتور نزد پدرش آغاز می کند و از سال 74 ویولن را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب می کند.
عضویت در کانون آهنگسازان سینمای ایران، تدریس در هنرستان موسیقی دختران و پسران، تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی، رهبری ارکستر ملی در سال های 89 تا 91، رهبری ارکستر هنرستان موسیقی دختران، انتشار آلبوم های «بودن و نبودن» و «لِ ویولون» (در قالب چند لوح)، ساخت موسیقی فیلم های «ارغوان»، «خواب لیلا»، «خدا نزدیک است»، «زن بدلی»، «اسپاگتی در هشت دقیقه»، «یک وجب آسمان» و «شکوفه های سنگی» بخشی از فعالیت هایی ست که در کارنامه هنری او به ثبت رسیده اند.   

گفتنی ست، ورود کودکان زیر ده سال به این تئاتر ممنوع است و علاقمندان می توانند از طریق سایت های بلیت فروش از جمله تیوال و ایران کنسرت، اقدام به تهیه بلیت خود کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005